بنر حمایت از سایت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای حکم جهاد برای زنان 

حکم جهاد برای زنان 

حکم جهاد برای زنان 

حکم جهاد برای زنان 
حکم جهاد برای زنان 
جایگاه شما !

حکم جهاد برای زنان 


آیا جهاد بر زنان واجب است؟ و اگر واجب است جهادِ دعوت است یا جهاد با کفار؟ 


الحمدلله، 

جهاد با کافران به صورت جنگ بر زنان واجب نیست، بلکه جهاد در دعوت بسوی حق و بیان شریعت بر آنان واجب است تا حدی‌که حرمت شان شکسته نشود و عورتشان کاملاً پوشیده باشد و با مردان بیگانه که نامحرم هستند، مختلط نشوند و با آنها خلوت نکنند و‌ با ناز و کرشمه سخن نگویند. 
الله تعالی خطاب به زنان رسول الله صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ می‌فرماید:[ وَاذْکُرْنَ مَا یُتْلَی فِی بُیُوتِکُنَّ مِنْ آیَاتِ اللَّهِ وَالْحِکْمَةِ]‌ (احزاب 34)«و آیات الله و سخنان حکمت انگیز پیغمبر را که در منازل شما خوانده می‌شود یاد کنید». 
از عایشه رضی الله عنها روایت است که گفت: به رسول الله صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ گفتم: آیا بر زنان جهاد لازم است؟ گفت: [نَعَمْ؛ عَلَیْهِنَّ جِهَادٌ لَا قِتَالَ فِیهِ: الْحَجُّ وَالْعُمْرَةُ] بله بر آن‌ها جهادی است که در آن جنگی نیست، حج و عمره است. آلبانی آن را صحیح ابن ماجه (2345) صحیح قرار داده است. 
نیز از عایشه رضی الله عنها روایت است که به رسول الله صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ می‌گوید: ای پیامبر! ما معتقد هستیم که جهاد برترین عمل است آیا جهاد نکنیم؟ فرمود: [لَکُنَّ أَفْضَلُ الْجِهَادِ حَجٌّ مَبْرُورٌ]«اما برترین جهاد (شما زنان) حج مقبول به درگاه الله است». بخاری (2784،1861،1520). 

و بالله التوفیق، و صلی الله علی نبینا محمد وآله وصحبه وسلم

نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات متنی شما
روزیکس | مرجع وبمسترها
موبایل اسکای مرجع موبایل
ورود به سایت
عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد